2020-09-11

 Dzwoniec zwyczajny

Dzwoniec należy do rodziny łuszczakowatych, wielkości wróbla. 

W Polsce to ptak średnio liczny, osiadły. Ma mocny stożkowaty dziób, barwy cielistej. Upierzenie na wierzchu oliwkowozielone, od spodu zielonożółte. Ogon krótki, wyraźnie rozwidlony, żółty u nasady, czarny na końcu.  Dzwońce zjadają nasiona chwastów, młode pędy, części owoców. Zimą owoce dzikiej róży, jarzębiny, irgi. Młode dostają od rodziców larwy owadów, mszyce, drobne pajęczaki.

Moje obserwacje tego ptaka to głównie miesiące zimowe, kiedy ptaki dobrze widać na bezlistnych gałązkach. Wysiadywały na wysokim klonie śpiewając głośno. 

To w grudniu 2019roku:

 

W styczniu 2020 licznie się pokazały:



 Następnie w lutym i marcu:


Tu samiczka
a tu samiec



 Wreszcie wesoły dzwoniec w kwietniu:


Całe lato nie widziałam ich z bliska, a wrześniowy ptaszek w poprzednim poście. Ciekawe czy powtórzy się to w następnym sezonie. I to jest celem mojego pisania, mieć możliwość zaglądnąć jak było poprzednio.

3 komentarze:

  1. Skrzydlate śliczności !

    OdpowiedzUsuń
  2. Brakowało mi takiego bloga😀🦜🦋🌲

    OdpowiedzUsuń
  3. Ptaki to moja pasja od dwu lat i mam nadzieję że tak zostanie.

    OdpowiedzUsuń