2020-09-18

 Ptaki nad Wisłoką

Wczorajszy dzień bardzo ciepły, dzisiaj rano 6 stopni, później dość ciepło w słońcu i piękne obłoczki na horyzoncie. Spacer przez kładkę i po drugiej stronie wału. Wieś Podleszany. Pierwszy raz zobaczyłam  płynące Wisłoką kaczki krzyżówki, chociaż kilkakrotnie widziałam je tu w locie.


Tuż za kładką wrzaskliwe sroki:


I niespodzianka, obłok szpaków nad zaroślami rzeki. Nie była to wielka ławica, jakie oglądałam na zdjęciach, ale i tak zjawisko dla mnie nowe i ekscytujące. Szpaki w locie synchronicznym, zdumiewająca harmonia ruchu. Według literatury każdy szpak obserwuje 6-7 sąsiednich ptaków i robi dokładnie to co one. Najważniejszą rolę spełniają skrajne ptaki. Gdy one zmieniają kierunek, to samo robią inne. Szpaki reagują błyskawicznie. Jak sprawdzono sygnał z mózgu do do skrzydeł przechodzi w czasie 0,000001sekundy. 




 

Gdzieś na horyzoncie pojawił się bażant:


 Ciszę zakłócał traktor, orka dalej trwa.


Pustułka siedziała na swojej wychodni, czyli uschniętej gałęzi na czubku wysokiego drzewa.



Wał zieleni się i kwitną ślazy, cykoria podróżnik, lata sporo motyli . Wśród nich bielinek rzepnik 


i szlaczkoń siarecznik na cykorii podróżniku:



Nie mogę zapomnieć o kląskawce która pozowała na tle zieleni.






I jeszcze trochę widoczków z obłoczkami:



Powrót przez kładkę:


Widok na Stare Miasto i Bazylikę Mniejszą  pod wezwaniem św Mateusza Apostoła i Ewangelisty.


 

4 komentarze:

  1. Witaj
    Jestem z rewizytą i podoba mi się Twoja dokładność w opisach😉
    Miłe widoki, a le jesieni jeszcze nie widać, przynajmniej u mnie. Byłam na dłuuuugim spacerku wczoraj w jej poszukiwaniu🌲🌳🍀🌻🤗
    Pozdrawiam milutko na udany cały nowy tydzień😀🌞🌸☕😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło że mnie odwiedziłaś.

      Usuń
  2. Z wielka przyjemnoscia przeczytalam a przede wszystkim obejrzalam przesliczne zdjecia. Najpiękniejsze są oczywiście ptaszynki.
    :-)

    OdpowiedzUsuń