2020-09-08

 

Dzisiaj o spotkanych przeze mnie dzięciołowatych

Dzięcioł duży 

W Polsce średnio liczny ptak lęgowy, najpowszechniejszy ze wszystkich dzięciołów. Ja spotkałam go w Parku Oborskich, nad Wisłoką,ale i zalatywał na drzewa obok bloku  na Starym Mielcu.





Te w Parku Dolnym w Szczawnicy w czerwcu 2019 roku:



A ten na słupie przy drodze w Chorzelowie:


Dzięcioł czarny 

Największy  dzięcioł europejski, nieliczny ptak lęgowy, preferuje lasy iglaste. Porusza się falistym lotem, nieregularnie uderzając skrzydłami. Ja spotkałam je w lesie w okolicach Mielca w Puszczy Sandomierskiej przy Ścieżce do bobra, a później po skręcie w lewo do kapliczki leśnej, w październiku 2019 roku.






Dzięcioł zielony

W Polsce nieliczny ptak lęgowy. Ja spotkałam go w Parku Oborskich w 2019 roku.




Dzięcioł zielonosiwy

W Polsce nieliczny, 2-3 tys par lęgowych. Prowadzi skryty tryb życia. Spotkałam go na terenie doliny rzeki Wisłoki 3 września 2020 roku.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz