2020-09-10

 Srokosz/ dzierzba srokosz

Chociaż zdjęcia zrobiłam słabiutkie (za daleko i w ruchu) to ptak ten dzisiaj zrobił na mnie duże wrażenie. Spotkany za Wisłoką na drzewie wśród zaoranych pól.


Charakterystyczny czarny pasek od dzioba do pokryw usznych, przez oko jak u gąsiorka, dziób haczykowato zakrzywiony. 

W Polsce nieliczny ptak lęgowy. Żywi się drobnymi ptakami, ssakami, gadami, większymi owadami. Spotyka się go na obrzeżach lasów, na terenach rolniczych, gdzie występują zadrzewienia. Podczas żerowania potrafi zawisnąć w powietrzu. Ten którego obserwowałam wisiał kilkanaście sekund lekko opadając w dół.




Dzisiaj spotkałam też dawno nie widzianego dzwońca w Parku Oborskich.



Były jeszcze bardzo rozkrzyczane sroki i sójka oraz niezidentyfikowany drapol i dużo jaskółek oknówek.

5 komentarzy:

  1. Znajomość tematu...czyżbyś była leśnikiem?😀
    Mam w rodzinie🍀💛

    OdpowiedzUsuń
  2. Leśnik to cudowny zawód ale nie wpadłam na to wcześniej. Fizyk z wykształcenia, z wykonywanej pracy bliżej mi było do chemika a tera emeryt, który lubi swój stan.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismar, skąd takie ciekawe pseudo i czy TY, to "Pani", czy Pan?🤔

      Usuń
    2. Ha, ha. Faktycznie niejasny jest mój wpis ale nie jestem wojującą feministką. Chemiczka jakoś brzmi ale fizyczka nie bardzo.Kiedyś w podstawówce na pytanie nauczycielki moja córka powiedziała ze mama jest fizyczna. Ismar od mojego imienia z młodości i oficjalnego.

      Usuń