2023-05-03

Pierwsze tego ro roku kukułki 

Pierwszego maja była piękna pogoda, słonecznie i ciepło. Pojechałyśmy z koleżanką nad stawy. Było to trochę utrudnione bo świąteczna komunikacja nie jest dogodna. Wydawało się że nie będzie niespodzianek. Typowe obrazki i ptaszki; piegża na wysokości, modraszki, łabędzie nieme, łyski.











Krzyżówek na wodzie praktycznie nie widać. W oddali na wyspie wylegują się samce. Samiczki zapewne siedzą ukryte w gniazdach na jajach.



Słychać było trzciniaki, rokitniczki i bąki. Słychać było też kukułki. Były dwa samce, które udało mi się sfotografować. Początkowo ukryte między gałęziami ale w końcu jeden pokazał się w całej krasie.




Kukają samce, samiczek nie było. Kukułki mają ciekawie ukształtowane nogi (zygodactyles); dwa pierwsze palce skierowane do przodu a dwa kolejne do tyłu. Zwykle ptaki mają trzy palce skierowane do przodu a jeden do tyłu.

26 komentarzy:

  1. Jakie prześliczne zdjęcie sikorki!
    Tak, teraz ptaki słychać wyjątkowo głośno, ale niedługo to się skończy. Szkoda. Kukułki nigdy na żywo nie widziałam, ale już czas, żeby wrzucić do kieszeni trochę drobniaków( ludowe przesądy wiecznie żywe).
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo będą pilnowały młodych i cichutko siedziały.

      Usuń
  2. Uwielbiam Twoje spacery nad stawy. Za każdym razem prezentujesz wspaniały zdjęcia. Zawsze "upolujesz" coś ciekawego, tym razem jest to samiec kukułki. Nigdy nie widziałam tych ptaków na żywo. Dzisiaj rano słyszałam kukające samca.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam tam bywać i też liczę na nowe okazy.

      Usuń
  3. Ismar, bardzo imponuje mi Twoja wiedza na temat ptaków, bo u mnie z tym szalenie słabo, ale uwielbiam wsłuchiwać się w ptasi śpiew - to najpiękniejsze dźwięki przyrody w miejskiej "dżungli!"
    Pozdrawiam ciepło - Anita ;-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudna foto-relacja😊
    Lubię nasłuchiwać, podglądać podczas spacerków, który to ptak tak cudnie śpiewa🐦
    Pozdrawiam ciepło😀🌞💛🌺🍀

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj miałam ptasie żniwa nad Bugajem. Oko w oko z drapieżnikiem błotniakiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak wspaniale spacerować z Tobą nad stawami😊 Koniecznie muszę się wybrać nad jezioro...choć to nie do końca zależy ode mnie🙂
    Mój podziw dla Twoich umiejętności chwytania 'ptasiów' w kadr jest wielki. Wiem jakie to trudne, one takie spryciule, takie żywe, ja nie nadążam. Serdeczności zostawiam😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe zdjęcia. Piękne wspomnienie znad wody. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zostawiłam tutaj komentarz i go nie ma😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozytywnie zazdroszczę pogody i spaceru. U nas raczej ona zniechęcała niż zachęcała do spacerów. Piękne i różnorodne zdjęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. W związku z dużą ilością "skrzydlatych" na Wrzosowisku, miałam kupić jakiś atlas, ale po przejrzeniu kilku pozycji zrezygnowałam...Mam Ciebie...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bylebym Cię w pole nie wyprowadziła.

      Usuń
    2. W polu też jest fajnie...Wyprowadzaj...;o)

      Usuń
  11. Ornitologicznie jestem zupełnie nie zorientowany, ale staram się choć trochę popatrzeć u Ciebie i u Grażyny na ptaki. Natomiast lubię kontakt z przyrodą i taki spacer wokół stawu czy po lesie to zupełnie przyjemna sprawa. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że wyprawa była udana :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie też 1 maja była cudowna pogoda zatem cały dzień spędziłam w należyty sposób - na świeżym powietrzu. Ze środków komunikacji miejskiej nie korzystałam bo poruszałam się na rowerze. Również zrobiłam kilka zdjęć, które już są na blogu 🙂. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zazdroszczę pięknego spaceru. Zdjęcia jak zawsze zachwycają
    Pozdrawiam nadchodzącym Dniem Niezapominajki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puk, puk... Mam nadzieję, że wszystko u Ciebie w porządku. Tylko po prostu czasu brak...
      Witaj po raz pierwszy w Nowym Roku
      Pozdrawiam i życzę dobrego roku

      Usuń
  15. Każdy Twój spacer jest ciekawy, nie mówiąc o zacięciu ornitologicznym.
    Pozdrawiam serdecznie!
    fuscila

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowne ujęcia. Piękne ptaki. Chętnie bym wypoczęła w takim miejscu. Jeszcze woda, a woda zawsze dla mnie na wielki plus, bo uwielbiam wodne miejscówki.

    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  17. Długo Cię nie ma, czy wszystko ok? Pozdrowienia zostawiam 😘

    OdpowiedzUsuń