2020-09-23

 Motyle

To dzisiaj o motylach, nie tylko spotkanych we wrześniu ale również wiosną i latem. Nie mogę powiedzieć że znam ich nazwy na wyrywki i być może mylę się z klasyfikacją, na przykład niektórych rusałkowatych, ale starałam się jak potrafiłam. Lubię robić zdjęcia, szczególnie przyrodnicze. Taki mam etap w życiu.

Zacznijmy od bielinkowatych z którymi mam trochę kłopot.

 Bielinek kapustnik:




Bielinek rzepnik:


Latolistek cytrynek:




Szlaczkoń siarecznik:


A teraz ciekawy motyl fruczak gołąbek, którego spotkałam w moim ogrodzie na cyniach ubiegłego lata:



Następna rodzina motyli i jej przedstawiciel modraszek ikar:





Teraz jedyny przedstawiciel paziowatych w mojej kolekcji z którego jestem bardzo zadowolona. 

 Paź królowej;






Kolej na rusałkowate. Dostojka latonia:





Osadnik megera:





Przeplatka atalia:



Przestrojnik jurtina:


Przestrojnik trawnik:






Rusałka admirał:


Rusałka ceik:


Rusałka osetnik:














Rusałka pawik:






Ciekawy motylek ze względu na grzebieniaste czułki u samca poproch pylinkowiak:



Dużo tych zdjęć ale będę miała do czego wracać.

9 komentarzy:

  1. DZiekuje za wizyte u mnie, zajrzalam do Twego i ucieszylam sie..mamy bardzo podobne pasje, fotografia, turystyka, ptaki, motyle, przyroda w calej swojej okazalosci. Bede zagladala, Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie. Mamy coś jeszcze wspólnego, też skończyłam fizykę, na UJ.

      Usuń
    2. Czyli obie jestesmy fizykami czy fizyczkami, no popatrz, fajnie

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie pokazujesz ten niesamowicie bogaty motyli świat. A przy okazji są wszystkie kolory lata, za którym wkrótce znowu zatęsknimy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadam z rewizytą, również uwielbiam przyrodę, będę do Ciebie wpadać. Wspaniałe bogactwo motyli, cudowne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. brawa w/g mojej wiedzy i rozeznania wszystkie gatunki oznaczone całkowicie poprawnie. A i zdjęcia świetne

    OdpowiedzUsuń