2021-10-12

 Jak nie rzeka to las

    Na propozycję chodźmy do lasu nigdy nie odpowiem nie. Poszłyśmy znaną ścieżką do leśnej kapliczki o której już pisałam we wrześniu poprzedniego roku. Sprawdzając wpis bardzo się ucieszyłam że wszystko wygląda tak samo; zmurszałe kłody drzew, mrowiska, wykroty. Chodzi i jeździ rowerami tędy dużo ludzi, szanują las. Jesteśmy tu gośćmi, gospodarzem jest przyroda; drzewa, ptaki i zwierzęta.








Po wotach wokół kapliczki widać że przychodzi do Matki Bożej Leśnej wiele ludzi.




Ta mapa terenowa pokazuje jak pofałdowany to teren, dominują piaski. Kapliczka znajduje się na mapie na samej górze tam gdzie niebieskie kropki, naszej drogi do niej nie widać.
Nie spotkałyśmy wielu ptaków; dzięcioły duże, sójki, strzyżyki, bogatki.
W drodze powrotnej oczywiście stawy. Niektóre osuszone. Wszędzie pełno krzyżówek, na stawach, nad głowami i na kanale. Czapla siwa poleciała w stronę lasu.







I tu smutna informacja, widziałyśmy martwego łabędzia na brzegu jednego ze stawów. Potwierdziło się, na stawie pływały trzy młode z łabędzicą.
A to jeden z kanałów doprowadzający wodę do stawów.
I sosny górujące nad drogą.

17 komentarzy:

  1. Kochana
    I ja nie odpowiem nie, na spacer do lasu, gdziekolwiek by on nie był🌲🌳🍁🍂😀
    Piękna foto-relacja😊
    Serdeczności zostawiam🧡🤗🌼

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawy na odległość spaceru od dużego osiedla a spotkałam tam 4 osoby. Dziwi mnie to chociaż tak wolę.

      Usuń
  2. Też bardzo lubię las. Ostatnio miałam okazję pochodzić po lesie nadjeziornym, mieszanym. Tylko grzybów nie było, żadnych. Bo tam już były przymrozki i poranny szron. Jakiś pusty jest las bez grzybów. i żadnych ptaków w lesie, cicho. A nad jeziorem oczywiście krzyżówki i łabędzie, widziałam też czaplę białą (Mazury). Piękne zdjęcia, tchną spokojem :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokój jest absolutny, czasem słychać dzięcioła lub sójkę.

      Usuń
  3. Masz bardzo urokliwą trasę do spacerów - i leśna droga idąca wzniesieniem jest piękna, i jej otoczenie; zapewne każda pora roku jest malownicza i prezentuje jakieś niespodzianki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam codzienny, obowiązkowy, leśny spacer...Jak był zakaz, to Lucky patrzył na mnie jak na debilkę...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam bliżej rzekę, więc ja tam bywam zwykle.

      Usuń
  5. Ufff! Nadrobiłam zaległości!
    Pochodziłabym po lesie, ale niestety, przedobrzyłam i teraz musze trochę odpuścić z eksploatacją dolnych kończyn!
    Serdeczności podsyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trzeba dać nogom odpocząć. Życzę zdrowia.

      Usuń
  6. Las zawsze jest piękny ale najpiękniejszy jesienią....
    Uwielbiam takie jesienne spacery.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedno mnie tylko ogranicza, Nie zawsze znajdę towarzystwo. W głąb lasu sama nie chodzę.

      Usuń
  7. Uwielbiam takie spacery! jesień mi trochę ucieka, bo inne sprawy kradną moj czas..nie wiem czy bede mogła przespacerować sie tak jak Ty...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ tam pięknie. Dziękuję za przyjemny spacer. Te kapliczki na drzewach robią wrażenie. Zresztą zawsze lubiłam je oglądać, kiedy spacerowałam po lesie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję za ten piękny jesienny spacer. Niestety, w dalszym ciągu jestem uziemiona w domu i brakuje mi wyjazdów i spacerów.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne kadry, cudowne widoki! Zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń