2022-08-06

 Przez te łąki

    Zaniedbane spacery po łąkach i lasach trochę odrabiam. Jest zielono , cudownie bo trochę deszczu było a teraz upał nieznośny, więc tylko ranek zostaje. Kilka motylków udało się sfotografować. Wśród nich paź żeglarz, nie uwzględniony w moim poście o motylach z września 2020 roku.



Z innych motyli: dostojka latonia, rusałka osetnik, bielinek, latolistek cytrynek.





Wały Wisłoki na szczęście nie skoszone, trochę kwiatów łąkowych mam: bodziszek, ślaz, kozibród, łopian.






Prócz pszczółki był i konik polny.


Przy okazji zobaczyłam już prawie gotowe boisko na terenach rekreacyjnych.

Z naturą za pan brat, więc mamy bonusik mniej atrakcyjny; dwa gniazda os:



O ptakach trochę zapomniałam, cierniówka na kłosie trawy

Byłam i w lesie nad zbiornikiem wodnym. Ptaki chowały się , ale zieleń i jej odbicie w wodzie relaksujące. Z wody korzyść miał tylko pies.





W moim zaniedbanym przez długą nieobecność ogródku same niespodzianki. nie wspominając o ogromnej ilości chwastów zdziwiła mnie grządka małych makówek. Po namyśle przypomniałam sobie ze siałam mak syberyjski, to pewnie to. Kwiatów nie widziałam w tym roku, trudno.


Pojawiła się i szczeć pospolita którą wysadziłam ro temu.


A tego kwiatka nie kojarzę.




5 komentarzy:

  1. paź zeglarz..marzenie ściętej głowy, nigdy go ne spotkałam...a chciałabym bardzo! Kwiatek, który nie kojarzysz, przeciekawy i śliczny. Też nigdy go nie widziałam. Fajnie, że spacerujesz będzie co oglądać!! A piesio Twój?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pies mojego syna.
      To kwiat po przekwitnieniu ale nie wiem jaki.

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia i wspaniały towarzysz spaceru, widać, że miał wielką frajdę z kąpieli. Szczeć miałam kiedyś w ogrodzie... to bardzo ozdobna roślinka, makówki zresztą też:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj czasem spadających gwiazd
    Łąki, piękne są te Twoje sierpniowe. Ja moje też ostatnio zaniedbałam. Pędzę to nadrobić. Ciekawe, co tam teraz kwitnie?
    Niech wiatr rozwiewa Ci włosy, niech słońce delikatnie ogrzewa twarz, a spadające gwiazdy spełnią marzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie - sam tak mam że coś wysieję a potem nie pamiętam co.

    OdpowiedzUsuń