2022-01-25

Słońce niesie radość

    Poniedziałek obudził mnie słoneczną pogodą. Zdecydowałam o natychmiastowym wyjściu chociaż meteo pokazywało całodzienną piękną pogodę. Najbliżej nad rzekę. O godzinie ósmej cisza i spokój, dzieci poszły już do szkoły, dorośli do pracy, pieski chyba wybiegane. Rzeką płyną drobne kry, w oddali widać grupę krzyżówek. 





Tuż za mostem mogłam obserwować cztery gile. Skupiłam się na jednej parze.



Widoczki też przyjemne.


Trochę dalej już za wałem na polach sarny. Mimo dużej odległości szybko mnie dostrzegły i nadstawiły uszka.







W trakcie spaceru dowiaduję się że moje koleżanki mają ochotę na wyprawę nad stawy i zaniesienie ptakom pokarmu. W drodze powrotnej fotka kwiczoła, dzwońca, trznadla i modraszki.





Szybkie śniadanie i wyjazd do lasu. Kanał przy drodze zamarznięty ale okazało się że w dalszym odcinku woda płynie i są krzyżówki.




Okazało się że leśna stołówka prawie pusta. Przydadzą się nasze słoninki, orzechy i słonecznik. Nie musiałyśmy długo czekać, zaraz pojawiły się bogatki a za nimi modraszki, kowaliki i dzięcioł duży.








Stawy zamarznięte i pokryte śniegiem. 




Dokładnie w tym samym miejscu co dwa tygodnie wcześniej stoi czapla siwa.


W sitowiu śpiewa modraszka. Udało mi się ją sfotografować.


Jeszcze godzinny spacer po lesie. Słychać było mysikróliki ale fotki brak.

17 komentarzy:

  1. Jacy fantastyczni towarzysze spaceru! A niebo niczym w Kalifornii, u nas pogoda listopadowa, mżawka i zgnilizna...ale spacer był:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak niespodziewanie stało się w poniedziałek, we wtorek już jest szaro. Styczeń z przewagą dni pochmurnych.

      Usuń
  2. U nas buro i ponuro!
    A u Ciebie kapitalne towarzystwo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też tak mam, jak słońce się pokaże to trudno pozostać w domu, mało takich dni mamy. A Tobie jak zawsze dużo ptaków daje się sfotografować. A i sarenki też często spotykasz. Uwielbiam takie spacery

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sarenki chronią się w nadrzecznych krzakach a na wyżerkę wychodzą na pola i łąki.

      Usuń
  4. Niestety to tylko jednodniowy przebłysk słońca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecież wiesz że piękne zdjęcja - jak zwykle - zrobiłaś?
    Z przyjemnością wszystko obejrzałam, ale najbardziej mnie wzruszyły sarenki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często chodzi o to by zrobić zdjęcie ptaka i zwierzęcia i nie ma czasu na dobór kadru. Oczywiście wielka jest przyjemność gdy całość wyjdzie ładnie.

      Usuń
  6. O! jak piękna przyroda u Ciebie, Te ptaki wspaniałe! Mi trudno jest je złapać na fotografii. Przepiękną zimę uchwyciłaś.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne obserwacje. bogate tam macie okolice.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż zaparło mi dech w piersiach, kiedy zobaczyłam, ile ptaków spotkałaś po drodze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudne są te Twoje ptasie zdjęcia, jestem pod niezmiennym wrażeniem. Masz oko. To prawda, że słońce niesie radość, zwłaszcza teraz kiedy rzadko gości na niebie i jesteśmy spragnieni jasności i ciepła. Sarenki uwielbiam i też często widuję, mam nawet swoje miejsca gdzie się z nimi "spotykam"😊

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie w ubiegłym tygodniu pojawiło się słonko ale nie było takiego pocztówkowego nieba. Cieszy mnie u Ciebie widok pięknych ptaków i oczywiście spacerów w plenerze.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miło popatrzeć na gile. W naturze widziałam je tylko raz. Zimą w Beskidzie Śląskim.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesteś mistrzynią w robieniu zdjęć ptakom. Mi zawsze uciekają:)))
    Dziś wpadłam do Ciebie, aby powiedzieć:
    Właśnie są moje wirtualne urodziny
    Ktoś wpadnie, napisze coś
    Ale zanim wielki hałas zrobi świat
    Tak zwyczajnie ze mną bądź
    Pozdrawiam nadzieją na udane spotkanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również najlepsze życzenia dla Ciebie. Zdrowia przede wszystkim.
      Pozdrawiam serdecznie
      Ismena - w 1/3 również Maria, o ile tak masz na imię:))))

      Usuń
    2. Dziękuję za piękne życzenia.
      Pozdrawiam ciepło przesyłając uśmiech z Zielonych Stronek

      Usuń