2021-09-30

Pogoda w kratkę

    Dwa dni temu ciepło i słonecznie, dzisiaj deszcz. Wrzesień się kończy, wykorzystam moje fotki z ostatnich dni tego miesiąca.

Po pierwsze lata moc motyli. Przeważają rusałki pawik. Są wszędzie, siadają na roślinach, na murach, drogach i na głowie. Dla zrobienia efektownego zdjęcia motyla nie trzeba teraz wysiłku ani uganiania się za obiektem.




Przytrafił się bielinek, dostojka i modraszek.W parku drzewa gubią liście, spadają żołędzie i kasztany.





Jak mam w zwyczaju trochę darów jesieni znoszę do domu.
W parku obserwowałam wiewiórkę.





Nad rzeką można zaskoczyć sarny.
Z ptaków tylko dzięcioły i sójki, miłośnicy orzechów.



Pola puste ale łąki cieszą ślazami i nie tylko.



W parku jeszcze kwitną różyczki a u mnie spóźnione wilce.



8 komentarzy:

  1. Ostatnio zastanawiałam się, gdzie się podziały u nas wiewiórki, bo swego czasu była ich masa w miejskim parku, a teraz ich nie widać. Pięknie tam w Twoich stronach. Ale jedno jest takie samo - u nas pogoda też w kratkę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo spostrzeżenie co do wiewiórek. Tej ze zdjęcia też dzisiaj nie widziałam. W innym parku było ich kilka, teraz zniknęły.

      Usuń
  2. Przecudne zdjęcia motyli, ptaków i jesiennej przyrody! Zaskoczył mnie widok czarnego motyla. Nie przypominam sobie, bym kiedykolwiek widziała takiego na żywo... dlatego cieszę się, że dzielisz się z nami swymi obserwacjami i pięknymi zdjęciami :-))
    Ślę weekendowe pozdrowienia!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rusałka pawik od spodu w specyficznym świetle.

      Usuń
  3. Przepiękne zdjęcia!
    Uroczy ten modraszek. U siebie takiego nie widuję.
    Niesamowity i bardzo okazały perukowiec!
    Świetne zdjęcia wiewiórki, bardzo atrakcyjnie wygląda ten pień.
    Wygląda na to, że zdjęcia ptaków i zwierząt robiłaś specjalnym obiektywem. Mój aparat nie robi takich zbliżeń. Chętnie kupiłabym sobie obiektywy, ale ciągle się waham. Już teraz brać ze sobą wszędzie aparat jest kłopotliwe( dodatkowe kilogramy do niesienia)Ale zdjęcia robione komórką mnie nie zadowalają.
    Widzę, że lubisz fotografować polne rośliny.
    A róże w tym kolorze- jak na zdjęciu- są wyjątkowo delikatne, subtelne.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nieduży aparat kompaktowy, mieści się w kieszeni, tylko zoom ma spory.

      Usuń
  4. Droga Ismar!
    Zachwycam się pięknem przyrody i ptactwa na Twoim blogu. Z wielką przyjemnością oglądam każde zdjęcie, szczególnie ucieszył mnie widok wiewiórki bo to prześliczne stworzenie, jednak w ostatnim czasie rzadko są spotykane.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja zauważam że wiewiórek jest obecnie bardzo mało.

      Usuń