2021-06-11

 Stawy czerwcowe

    Na stawach robi się coraz ciszej. Nawet śmieszki i rybitwy trochę ustatkowały się. Wokół intensywna zieleń i coraz więcej kwiatów. Powierzchnia wody licznie pokryta grzybieniem, potocznie nazywanym nenufarami. Duże liście pływają na wodzie; zielone z wierzchu, fioletowe od spodu. Białe kwiaty odbijają się w lustrze wody. Woda mieni się różnymi kolorami; błękitem, zielenią, zależnie od tego jak słońce na nią pada.








Firletka poszarpana



Para samotnych łabędzi, które przybyły tu na chwilę, nie została zaakceptowana przez łabędzie tutejsze tworzące rodzinę z czterema młodymi. Spędziły tu kilka dni i chyba odleciały.

Rodzinka może królować na stawach niepodzielnie.

Rodzin krzyżówek jest dużo, dzieci w różnym wieku.



Łyski pływają i żerują wśród roślinności wodnej. Trudno je wypatrzeć wśród trzcin. Maluchy o ciekawej urodzie rosną szybko i zmieniają się w oczach.







Po dwóch tygodniach już niewiele czerwieni na ich łebkach.

Rybitwy mniej waleczne i nie tak krzykliwe jak w maju.

Słychać trzciniaki w wielu miejscach ale tym razem nie złapałam ich w obiektyw. Dał się sfotografować śpiewający potrzos.

W pewnym momencie poczułam że ktoś na mnie patrzy.

Dopiero gdy się zbliżyłam przekonałam się że to zielona żaba.



Trudno nie wspomnieć o ważkach. Jest ich tu tysiące.




Trzeba przychodzić tutaj wcześnie rano bo coraz więcej chętnych na plażowanie, szczególnie w części mniej zarośniętej. Oni nawet nie wiedzą że tyle się tu dzieje w trzcinach i trawach. Podejrzewam że większość widziała tu tylko krzyżówki i łabędzie.


12 komentarzy:

  1. Przepięknie ujęcie! Masz jak to mawiają " dobre oko". Stawy są zachwycające. Kiedyś dużo jeździłam nad wodę z mężem na rybki i mogłam takie widoki oglądać w realu. Twoja fotorelacja przypomniała mi te wypady. Pozdrawiam cieplutko ☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nad wodą jeśli chodzi o ptaki dzieje się najwięcej, chociaż wchodzimy już w czas większej ciszy.

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia, a żabę z zielonymi paskami mam w oczku wodnym, to śmieszka, o której też piszesz.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rechot żab jest zabawny, a na stawach dochodzą jeszcze odgłosy bardzo głośnych trzciniaków.

      Usuń
  3. Och jak ja kocham Twoje zdjęcia i piękne ptactwo, które prezentujesz na swoim blogu. Troszeczkę Ci zazdroszczę, że mieszkasz w takim miejscu, które obfituje w mnóstwo przeróżnego ptactwa.
    Relaksującego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś dla mnie bardzo miła. Lubię robić zdjęcia i je oglądać a przede wszystkim kocham przyrodę.

      Usuń
  4. Trzeba dużo cierpliwości żeby zrobić tak piękne zdjęcia. Wspaniałe, pełne życia miejsce. Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pobyt nad wodą o poranku to prawdziwy relaks. Mogę tam być codziennie, nigdy dość.

      Usuń
  5. Mieszkasz w cudownym miejscu obfitującym w różnorodne ptactwo !
    Dziękuję za przepiękną fotorelację z Twoich przyrodniczych wędrówek !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nenufary wygladaja niezwykle...od lat jestem ich fanka..piekne, subtelne, spokojne..

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, bedzie mi niezmiernie milo

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest co podziwiac. Niesamowita z Ciebie fotografka. Dostrzegasz tyle cudownosci w otoczeniu.

    OdpowiedzUsuń