2020-10-18

 Magiczna wierzba

Na drodze moich spacerów rośnie stara wierzba. Dla mnie szczególna, bo spotykam na niej wiele ptaków. Rośnie poniżej wału, jest zalewana w czasie większych powodzi. Ma już suche gałęzie, ale dzięki temu można zrobić zdjęcie ptakom. Trudno zejść z wału do jej podnóża bo teren zarośnięty chaszczami.

 



 Moje obserwacje są więc z poziomu jej pierwszych gałęzi. Były już na niej dzwońce, zięby, dzięcioł duży i zielony. Tym razem w deszczowy, zachmurzony dzień spotkałam bogatki, szczygły i czyże. Najgłośniejsze były czyże ale i szczygły miały coś do powiedzenia.





Czyże udało mi się sfotografować pod wierzbą na bylicy. Zajadały nasionka tej roślinki dobrze zamaskowane. Wśród liści wierzby chowały się skutecznie i nie wybierały suchych gałązek dla mojej wygody.




 Oczywiście powędrowałam dalej pod parasolem i z przemoczonymi butami, przyglądając się srokom, bogatkom i roślinkom.

 





 

Na końcu drogi jak zwykle park.










 Droga do domu ta sama. Buty na kaloryfer, herbatka i miska z gorącą wodą dla  zagrzania nóg. Chorować teraz nie warto.

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam szczygly! to takie piekne ptaszki, jest ich malo, przynajmniej tam gdzie ja bywam, raz na Podlasiu widzialam ich cale stadko na skonecznikach wyjadajacych zierenka. co to byl za widok!
    Widze, ze tez czernidlaki obrodzily i Ciebie, to te grzybki, ktore wydawaly mi sie niejadalne, a ktore sa podobne smaczne kiedy mlodziutkie i jeszcze bialutki.
    Czyze tez sa ciekawe przez te swoje zabarwienie zolcia. Jak widzisz patrze na ptaki tak troche pod wzgledem ich upierzenia.
    Park macie bardzo ladny, postacie wydluzone we mgle prezentuja sie calkiem malowniczo. Prezentujesz jesien jeszcze pelna uroku mimo deszczu a moze dlatego, ze w deszczu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczygły też mnie zawsze ekscytują. Właśnie wróciłam do moich archiwalnych zdjęć tego ptaszka. Na słonecznikach mam je. Przy słonecznej pogodzie można podziwiać ich kolorki.

      Usuń
  2. Z przyjemnością oglądam zdjęcia tego miejsca, roślinności i ponętnych ptaków ... bardzo piękne i różnorodne. Pozdrowienia z kraju Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny spacer, naprawdę fajny.

    OdpowiedzUsuń
  4. W obserwowaniu przyrody tkwi magia którą ciężko porównać z czymkolwiek. Też bardzo to lubię. Od zawsze zazdroszczę wiedzy tym, którzy znają się na ptakach, umiejętność rozpoznawania ich to jedno z moich postanowień na przyszłość.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daleko mi do dobrego rozpoznawania ptaków. Bardzo staram się poszerzać te umiejętności.

      Usuń