2022-12-11

Malaga

    Malagę, stolicę Costa del Sol a dokładnie Andaluzji odwiedziłam w czerwcu, na koniec mojego pobytu w Hiszpanii. Nie zwiedziłam jej dokładnie bo byłam tam tylko dobę. Wędrowałam uliczkami starego miasta, przyglądałam się budynkom i ludziom, spróbowałam  tutejszego jedzenia.

Miasto posiada zabytki z czasów rzymskich, arabskich i chrześcijańskich. W 1951 roku odkryto teatr rzymski zbudowany w czasach Augusta w I wieku naszej ery, u podnóża góry na której muzułmanie zbudowali w XIV wieku zamek Giblarfaro. Na mapce pod 3- teatr rzymski, 2 -muzułmańska twierdza Alcazaba,4- zamek Giblarfaro






To duża niespodzianka gdy wprost ze współczesnej ulicy wchodzisz na plac z rzymskim teatrem.

Katedra Wcielenia nazywana przez miejscowych La Manquita, co znaczy nigdy nie dokończona, była budowana ponad 200lat na miejscu gdzie w czasach arabskich znajdował się meczet a wcześniej wczesnochrześcijańska bazylika. Budowana była w latach 1528 - 1728. Zaprojektowana w stylu renesansowym, w środku z elementami gotyckimi i barokową fasadą. Zbudowano jedną wieżę, druga nigdy nie powstała.













Obok w 1762 roku zbudowano Pałac Biskupi.




I jeszcze uliczne migawki z Malagi.















I dla ciekawych otoczenie przeciętnego, niedużego bloku na nowszym osiedlu, widok z okna na basen  dla mieszkańców i kadr z mieszkania, w którym właścicielka spędza zimową porę.



 





9 komentarzy:

  1. Monumentalna zabudowa, podoba mi się.
    Basen osiedlowy, no pięknie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe miejsce. Ale i Ty przedstawiłaś je w interesujący sposób. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa wycieczka. Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  4. Marzenie...i choć na tydzień...

    OdpowiedzUsuń
  5. Patrząc na Twoje zdjęcia zatęskniłam za wypadem do jednego ze słonecznych regionów świata o tej porze roku i pozwoli mi oderwać się od zimowej rzeczywistości i cieszyć się dobrą energią w kolejnych miesiącach. Malagę też chętnie bym odwiedziła. Mieszkanie fajnie urządzone i w ciekawym miejscu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chociaż w Maladze nie byłam to mam z nią miłe skojarzenia bo to w końcu Andaluzja a tam nie może być brzydko ani źle. Potwierdzają to Twoje zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bez wątpienia klimatycznie. Hiszpania jeszcze przede mną.
    Pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń