2022-10-24

 Październik tego roku

    Trzeba zdążyć z październikowymi fotkami z zza okna, z ogrodu, parku i lasu. w listopadzie będzie to już nieaktualne, liście spadną, kolory przeminą.

 Za oknem złocą się klony, moc na nich nasion. Gdy silny wiatr zawieje będą fruwać jak małe helikopterki. W tamtym roku wiatr jednego dnia strząsnął wszystkie. Któregoś dnia pojawiła się wiewiórka i chyba miała tu całkiem długą drzemkę. Zrobiłam dziesiątki fotek ale wszystkie były jednakowe. Kosy objadają jarzębinę a modraszki pewnie wyjadają robaczki.








W lesie byłam tylko raz. Grzybów nie zbieram ale lubię podglądać szczególnie te niejadalne.











W parku zachwycił mnie mydleniec wiechowaty z ogromną ilością nasion. Szkoda że nimi chyba żaden ptak się nie żywi. To dość duże kuleczki.



Został jeszcze ogród, którym nie mam czasu się zachwycać. Zresztą nie ma czym. Kobea ma piękne kielichy, chociaż więcej na niej liści niż kwiatów. Motyle okupują winogrono. Już kilkanaście dni zwabia je ich słodycz.





14 komentarzy:

  1. piękne zdjęcia...i rozumiem tę potrzebę pokazania jesiennych impresji, też tak mam...mam tyle zdjęć i trzeba będzie cos pokazać, bo jesień ucieka... ta jesień ładna.
    kobea ślicznie kwitnie, grzyby ..ten pierwszy z kapeluszem plisowanym niezwykły, bardzo mi się spodobał . Też nie jadam grzybów ale ten ostatni czernidłak podobny jest smaczny kiedy młodziutki...ptaszki jak ro u mnie zachwycające. pozsrawiam serdeczni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na moje zwyczaje robię teraz bardzo mało zdjęć. wnuki są moją wymówką.

      Usuń
  2. Fajne zdjęcia. Ja też często przyglądam się niejadalnym grzybom. Niekiedy świetnie wyglądają. Mój mąż grzybiarz nie rozumie mojego zainteresowania :P Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dzieciństwie zbierałam grzyby, teraz nie jem i nie zbieram ale bardzo lubię leśne wędrówki.

      Usuń
  3. Jeśli chodzi o zdjęcia to MISTRZOSTWO Świata!!!!
    Szacunek wielki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też się zawsze boję, że przegapię jesień i nie zdążę się nią nacieszyć. Tym bardziej, że przy silnym wietrze wystarczy chwila żebyśmy zamiast na drzewach mieli je pod nogami. Jesień w tym roku cudna, przynajmniej ta moja, cieszę się nią z całych sił.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna jesień na Twoich zdjęciach. W czasie spacerów po lesie zawsze fotografowałam wszystkie napotkane grzyby. Niektóre są wyjątkowo ciekawe. Z podziwem patrzę na piękne kwiaty kobei. Jakoś nie mam szczęścia do nasion tego ciekawego pnącza. Kwiaty nigdy się nie pojawiają. Jak zawsze przepiękne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uwazam że jest bardzo piękny tegoroczny październik.
    Zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj wyjątkowo ciepłym październikiem
    Dobrze, że jesteś.
    Zdjęcia rzeczywiście piękne
    Pozdrawiam niteczkami nostalgii

    OdpowiedzUsuń
  8. i pięknie - fajne takie spacerowe obserwacje. U mnie wciąż jeszcze zachwycają róże.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, przebarwione drzewa w słońcu wyglądają zjawiskowo. Ja też grzybów nie zbieram, ale bardzo lubię jesienne spacery po lesie... Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uważam że był piękny! Pozdrawiam i zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne zdjęcia . Pięknie ujęte detale. Wiewióreczka psotnica to się chowa, to coś obserwuje. Jarzębina- idealne tło dla kosa, a sikorka wśród żółtych liści- sama radość.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Urokliwe te zdjęcia. I nawet udało Ci się uchwycić na nich motyla. Brawo! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń