2021-11-17

Mgła

    Otuliła nas dzisiaj dokładnie. Widoczność na kilka metrów, zachmurzone niebo, szaro i wilgotno. Spacer dzisiaj dla zdrowia, nie dla fotografowania. Gdzieś w oddali widać nurogęsi, przeleciał kormoran.


 Kot siedzący w trawie odprowadził nas uważnie wzrokiem ale ani drgnął.
Skrzeczą sójki i sroki, duże stado kwiczołów, trzy trznadle też  obojętne na nasz widok. Nawet bażanty nie spłoszyły się.


Za to perukowiec nie stracił kolorów, ozdobiony kropelkami podarowanymi przez mgłę.
Za rzeką widok nostalgiczny.

Zupełnie inny nastrój panował dwa dni temu; piękna, słoneczna pogoda, wypad nad staw i do lasu, jakież inne obrazki. Staw pełen krzyżówek, bielą się łabędzie, niebieskie niebo odbijające się w wodzie.





Ta ścieżka wzdłuż stawu okazała się szczęśliwie miejscem pełnym ptaków. Udało mi się wypatrzeć gile, modraszki, bogatki, kowaliki. Gili była spora gromadka, kowalików też kilka. Bogatek zwykle nie liczę a modraszka pojedyncza. Słychać było dzięcioły i mysikrólika.








 Były i dzięcioły a także jakaś zapóźniona ważka.

Później droga przez las aż do rozlewiska bobrowego bez bobrów.





12 komentarzy:

  1. Jesteś czarodziejka.....naprawdę....
    Przecudne zdjęcia.
    Czy mogłabyś napisać do mnie na rusinowa@op.pl ?
    Chciałam Cię o coś zapytać....

    OdpowiedzUsuń
  2. Też dzisiaj w Warszawie zaległa mgła, bardzo była malownicza ale tylko popatrzyłam na nią z okna u nie starczyło energii by się zebrać o polecieć w pola, a kiedy już energia wypełniła moje jestestwo mgła zniknęła i pojawiło się słońce. A chciałam zrobić zdjęcia mgliste. i znowu pokazuje cała galerię ptaków gdzie mój zachwyt skupia się na gilach. Śliczne to ptaki, Zaczyna się czas "polowania" na ptaki, już się cieszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas cały dzień był bury. Wszystko co lata wychodziło zamglone.

      Usuń
  3. Witaj Ismar :) Cudowne spotkanie z natura. Obledne kadry. Nie moge sie od nich oderwac. Szczegolnie te z mgielka. Jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mgiełką to mogłam zrobić dzień wcześniej gdy słońce konkurowało z mgłą. Ja wtedy miałam inne priorytety.

      Usuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Przepiękne i zachwycające kadry! Cudowne. Natura zachwyca, mogłabym cały czas spędzać z nią czas. Rewelacyjne zdjęcia!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesienne zdjęcia są baśniowe...;o)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przecudne są Twoje zdjęcia. Te z mgiełką bardzo tajemnicze a gdy pojawiło się słonko to tknęło wielką radością. U mnie listopad typowo jesienny szary, deszczowy, zimny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozdrawiam ciepło mgłami snującymi się dookoła

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne obserwacje i zdjęcia , gratulacje.
    Zaciekawił mnie twój nick blogowy:-)
    Dzięki za odwiedziny:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mgła zawsze będzie sprawiała wrażenie tajemniczości. O, widzę ślicznego gila na zdjęciu - to jeden z moich ulubionych ptaków. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń