2021-05-04

 Ptasia majówka na klonie

    Jaka była majówka wszyscy wiemy; deszczowa, zimna i wietrzna. Upiekłam ciasto marchewkowe, spotkałam się z częścią swojej rodziny i to prawie cała moja aktywność. Krótki pobyt w parku bez atrakcji.


Scenka z udziałem dzięcioła i pleszek rozbawiła mnie. Dzięcioł duży przysiadł na drzewie obok budki która prawdopodobnie była zasiedlona przez pleszki. Rozległ się ich głośny krzyk. Dzięcioł został pogoniony, ja tylko zobaczyłam ogon pleszki w otworze budki.


Druga pleszka ogłosiła zwycięstwo.
Pogoda się plotła, raz deszcz, raz słońce i ogromny wiatr. Za oknem mam jeden szczególny klon, na którym pożywienie znajduje wiele ptaków. Moje obserwacje z tych dni są dość różnorodne.
W najgorszą szarugę kapturka szukała robaczków a mokra była bidula.



O wiele powabniej wygląda ten ptaszek z suchymi piórkami.




W innym momencie przyleciała świstunka leśna.


Jednocześnie z nią zauważyłam piegżę.







To maleńkie, bardzo zwinne i ruchliwe ptaszki. Przylatują tu ciągle.


Zaglądają szczygły,


Muchołówka żałobna,




Pierwiosnek, zięba,


kopciuszek.

Kulczyk śpiewa praktycznie cały dzień

A to kulczyki kąpiące się w kałuży.
Przylatują też grzywacze i sierpówki.


Oczywiście przylatuję bogatki i modraszki, bo kos woli inne drzewo do swoich treli. Ta cała menażeria jest powodem mojej radości. Później, gdy liście urosną nie będzie ptactwa już widać, ale będę miała obraz w oknach, zielony i szumiący.








3 komentarze:

  1. Uczta dla moich oczu a drzewo klonowe to Ci skarb w ogrodzie, coś ptaki w nim znajdują, tyle róznych gatunkow w nim gustują. NIe musisz wychodzić z domu i masz co obserwowac, zrób liste ptaków które Cie odwiedzaja. Zawsze czekam ma Twoje posty bo ptaków u Ciebie mnóstwo i takie inne niż tutaj w Warszawie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam Twoją znajomość ptaków oraz zdjęcia, które przybliżają nam te fruwające istoty. Fascynujące zajęcie, ja mam na razie budkę lęgowa z mazurkami.
    Pozdrawiam Cię wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow !!!! Jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich fantastyczny fotek !
    Wspaniale że mieszkasz w tak niezwykłym miejscu bogatym w różnorodne ptactwo !
    Pozdrawiam i czekam na kolejne relacje z Twoich spotkań ze skrzydlatymi pięknościami !

    OdpowiedzUsuń